zwani.com myspace graphic comments

PLEASE CLICK ME!

Wednesday, October 15, 2014

5.20pm

Dear Incik Blog,

Hari ini hari Rabu, bersamaan 15/10/2014 . Aku masih lagi di ofis sambil rehat sekejap. Penat sebenarnya mengadap komputer dari masuk kerja sampai sekarang. Yela, ai kan bukan conveyancing, jadi memang dari Isnin sampai Jumaat masa habis dekat ofis. Mata pun naik tak tentu arah dah ni.

Terasa bosan secara tiba-tiba jadi aku mulalah menulis sedikit. Oh ya, 18 haribulan ni aku ada Annual Dinner untuk laywers, judges, chambering students and yang seangkatan dengan bidang perundangan dan kehakiman ni. Annual dinner untuk negeri Melaka la pulak. Well, kami, selaku student yang tengah chambering ni diwajibkan membuat persembahan masa annual dinner nanti. Well, aku pun tak terkecuali.

Kami dibahagikan kepada tiga groups. Jadi, setiap kumpulan akan buat persembahan yang berbeza. Untuk tahun ni, group aku memilih untuk mempersembahkan "Bollywood Dance"! dan lagi dua groups tu pulak buat sketsa dan ala-ala drama musikal gitu bertemakan Kehidupan Pelatih dalam Kamar dan "Love Story"..PPeewwwwiitt!!!! Memang dah berlatih dah ni. Dah ingat dah step. Thank God aku belah belakang, so taklah orang nampak sangat bila buat performance. Tak dapat nak bayangkan. Last time ai join dancing itupun masa Form 2 dekat sekolah sebab ada buat perasmian apatah. Itu pun aku tak tahulah mcam mana cikgu boleh picked aku pula.KihKihKih......

Dear Blog,

Im worried to much actually about my performance but Thank God all my group members understand my need as a muslim student for the performance especially regarding our attires and movements while on stage later. Kami yang muslim akan mengenakan pakaian yang sememangnya menutup aurat kami serta tiada sebarang adegan sentuh-menyentuh sewaktu menari. Yela, kalau tengok citer Hindustan, kan ada babak-babak romantis gitu. Memang taklah kan nak buat. Haram tetap  Haram. Hopefully persembahan dari group kami membuatkan mereka terhibur menghadiri Annual Dinner.

kejap lagi dah nak balik. Alhamdulillah, hari ni kerja aku dah siap seperti yang aku jadualkan sendiri. So, a bit of lega actually even esok aku tahu masuk je ofis, sudah ada kerja yang menanti. Tapi at least aku dah tahu dah nak handle sebab buat benda yang hampir samakan.

Dear Blog,

Bila aku busy macam ni, rasanya aku hampir berjaya melupakan kenangan-kenangan laluku. Kenangan lapan tahun yang lalu yang hanya tinggal sejarah sahaja. Hurmmmm, Entahlah Incik Blog, aku tak minta ini semua terjadi. Yang berlaku benar-benar berada di luar kawasan dan kawalan aku.... Aku cuma harap Incik Blog, aku okay untuk tempuh masa-masa yang akan mendatang sebab sekarang aku sendiri, berseorangan. Hilang bahu untuk disandarkan......
 Encik Prince, kalau kau baca ni, tah-tah kau marah dan tak suka kot sebab aku teringatkan kisah lama. Ah, sapa pulak Incik Prince aku ni duhai Incik Blog????
Encik Prince nak marah apa. Tah di mana tah siapa dia aku pun tak tahu. Suka-suka je panggil Incik Prince.kahkahkah!

Dear Blog,

Mungkin Incik Prince aku boleh bantu aku hadapi masa hadapan dan mungkin Incik Prince akan jadi bahu untuk aku bersandar.. Tapi di manakah dia Incik Blog, Prince yang aku tunggu???Manakah kamu duhai Incik Prince? Meh kasi pinjam bahu kau dekat aku!

Okaylah encik blog,
dah nak balik..
nanti bersua lagi.....

No comments:

Post a Comment