zwani.com myspace graphic comments

PLEASE CLICK ME!

Tuesday, October 7, 2014

SUKA, SAYANG, CINTA

Salam. Sudah agak lama aku tak update blog. Dek kesibukan masa dengan chambering, makablog ni makin bertambah habuk sama macam nama blog ni, hehe.

Anyway, hari ni aku nak share sikit tentang suka cinta dan sayang Ya, mungkin perbezaan antara suka, cinta dan sayang. Ermmm,sejakdua menjak ni blog ni dok penuh dengan kesedihan dan kepiluan. Huhu, aku pun tak pasti kenapa. Dah jadi macam part-time diari pulakkan.

Okaylah, tak nak cakap panjang, so mari aku share aku yang aku jumpe. Kot-kot nanti ada yang nak buat semakan ker.hehe

SUKA
adalah saat kau melihatnya, kau akan berkata, "dia sangat cantik dan menawan."

SAYANG
adalah saat kau melihatnya, kau melihatnya,kau akan melihatnya dari hatimu dan bukan dari matamu.

CINTA
adalah saat kau melihatnya, kau akan berkata "buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku."


-Pada saat orang yang kau sukai menyakitimu, maka kau akan marah dan tak mahu lagi berbicara padanya.
-Pada saat orang yang kau sayangi menyakitimu, engkau akan menangis untuknya.
-Pada saat orang yang kau cintai menyakitimu, kau akan berkata, "tak mengapa, dia hanya tak tahu apa    yang   dia lakukan."
-Pada saat kau suka kepadanya, kau akan memaksanya menyukaimu.
-Pada saat kau sayang kepadanya, kau akan membiarkannya untuk memilih.
-Pada saat kau cinta padanya, kau akan selalu menantinya dengan setia dan sangat tulus.



SUKA
adalah apabila kau akan menemaninya bila itu dirasakan amat menguntungkan.

SAYANG
adalah apabila kau akan menemaninya pada saat dia amat memerlukan.

CINTA
adalah apabila kau akan menemaninya walau di saat bagaimanapun keadaanmu.

SUKA
adalah yang menuntut

SAYANG
adalah hal memberi dan menerima

CINTA adalah hal yang memberi  dengan sepenuh rela.


Okay, ini aku mampu kongsikan. Kalau ditanya padaku aku yang mana satu, aku bukan pemberi jawapan yang terbaik kerna aku sendiri sudah kecundang dan tersungkur dalam alam-alam dan bab-bab percintaan.

Jadi sekarang aku share pada kalian dan diri kalian sendiri adalah penilai terbaik

P/S- Hey future Prince, kau yang mana satu??
        Hihi

No comments:

Post a Comment