zwani.com myspace graphic comments

PLEASE CLICK ME!

Sunday, October 26, 2014

MALACCA BAR ANNUAL DINNER 2014 PART 1

Selamat Petang Incik Blog & rakan-rakan follower saya. Rasanya dah lamalah juga saya tak update blog.Maklumlah busy dengan kerja (ayat cliche).. Memang sibuk. Hari-hari saya sibuk dengan kerja yang takkan pernah habis pun. Belum lagi ladi lawyer, baru chambering tapi dah busy. Most of the awyers and judges reminding us that time chambering ni lah time nak grab ilmu dan belaar sebanyak yang mungkin.

Yelah, after nine months bila dah qualified jadi peguam, takkan kita nak kata kita tak tahu apa-apa. Jadi, time chambering ni lah kita nak belajar semua. No spoon fededing from our lawyers, but thank God my lawyers are very very helpful. Banyak yang saya belajar dari mereka especially dalam conveyancing department. Saya dapat peluang belajar banyak ilmu yang lawyer saya sudi curahkan.

Okaylah, berbalik pada entri saya kali ini, pada 18/10/2014, kami menghadiri Malacca Bar Annual Dinner 2014. Well, macam biasanya, chambering students macam kami ini dikerahkan untu membuat persembahan untuk majlis tersebut. Kalau nak tahu, ketiga-tiga persembahan pentas sewaktu majlis makan malam tu kesemuanya budak-budak chambering termasuk saya!Hihihi! Seronok bukan kepalang!! Walaupun penat sebab sebelum event kami semua terpaksa membahagikan masa antara kerja dan latihan untuk persembahan, tapi rasanya kepenatan kami ama-amat berbaloi pabila kami dimaklumkan oleh sesetengah lawyers yang persembahan untuk tahun ni adalah paling baik dari yang sebelumnya.Seriously? Mula-mula memang macam tak percaya tapi bila saya dengar ada lawyer yang bangun dan bertepuk tangan, memang kena jugak percaya!!

Majlis diadakan lepas magrib di mana sesi pendaftaran dan ketibaan tetamu-tetamu jemputan ke majlis kami. Eceh ceh. Time ni fara takde sebab fara tengah prepare untuk persembahan pentas. Well, ada tiga slot persembahan. Itu fara cerita kemudian.

Tahun ni makanan dihidangkan secara bufet. MEmang berbaloilah firm aku bayar RM85 per person. Dapat makan macama-macam. Hihihi..Oh!Lupe nak beritahu yang dinner kam diadakan di Hotel Ramada Plaza, Melaka. Amat-amat puas hati. Makanan yang dihidangkan amat-amat sedap dan banyak. So, time dinner tu, fara tak makan nasi pun cuma amik lauk-pauk yang pelbagai..

Tapi, fara ambil dulu, letak dekat table fara. Yela, nak perform atas pentas, takkan nak makan banyak-banyak.Kejap lagi ada yang pengsan atas pentas. Hehe...Selain persembahan dari kami, ada jugak persmebahan silap mata tak silap fara, live band and persembahan lawak dari pelawak jemputan tak silap fara. Maaflah kalau Fara tersilap sebut.

Sebenarnya fara tak mau tulis banyak, biar gambar-gambar dinner berbicara. Kami ada tiga persembahan.

Persembahan pertama adalah berkaitan tentang Chambering Student's Lfe di mana secara ringkasnya chambering student ni diminta oleh bosnya untuk ke mahkamah memfilekan beberapa dokumen. Namun disebabkan kecuaian dan kealpaan pelajar terbabit, timbul beberapa perselisih fahaman yang membuatkan pelajar itu sussah hati. Yang pasti, kami semua terhibur akan persembahan dariGroup yang pertama ini..

Inilah chambering Student yang dimaksudkan itu

Barisan pelakon

Pelatih dalam kamar yang mewakili pihak Defendan/Plaintif





Yang ni part dalam court


Second Performance- Bollywood Dance- Songs Title were Heropanti & Mauja Hi Mauja




One Malaysian!







Fuh!Meh saya bagitahu, kami ambil masa sebulan lebih untuk praktis bollywood dance!i remember that the last time im dancing was during my secondary school. But who knows, when im started my chambering, i had to perform bollywood dance and thank God i was at behind with my friend, Adeela.. I am not good in dancing but tried to give the best for that dinner.


Last Performance was a theater musical. Ya, aku panggil musikal teater sebab apa hanya background muzik dimainkan dan mereka pun berlakon mengikut alunan muzik yang dimainkan!











group member



No comments:

Post a Comment