zwani.com myspace graphic comments

PLEASE CLICK ME!

Saturday, October 11, 2014

DUKA DALAM LUKA

Salam.

Entah kenapa sakit ini datang kembali. Tiada hujung tiada pangkal. Sakit ini mengusik balik luka lama aku. Terasa amat pedih saat ini. Sedang aku berusaha melupakan kesakitan, kekecewaan masa lalu, ia datang semula bagai membawa penyesalan sedangkan aku sudah redha akan apa yang Allah sudah tentukan buat aku, hambaNya yang lemah.

Aku tak tahu. Duka yang aku mulakan dahulu. Sepatutya aku boleh lupakan dengan mudahnya kerna akulah pelaku duka itu. Tapi tidak rupanya. Sakitnya makin bertambah. Puas aku awasi, puasku pujuk rajuk hati ini agar melupakan semua kenanagan lalu aku..

Antara kau dan aku, mungkin sudah tertulis di atas sana yang pertemuan kita sekadar sementara.perkenalan kita sekadar sementara, singkat waktunya. Ya, aku yang memilih untuk mengakhirkan semuanya. Tapi, tapi, tapi kau tahu alasanya dan aku di sini berharap kau redha akan keputusanku dan redha akan ketentuanNya.

Aku tahu dan aku sedar Dia punya alasan terbaik mengapa kita tak disatukan lagi. Mungkin ada yang lagi baik menanti buat kau dan aku..

Aku tak seharusnya mengenangkan kembali kisah kita, kisah masa laluku. Cuma sakit yang bertandang kembali buatku ingin mencoretkan apa yang aku rasa.

perihnya Tuhan saja yang tahu. Entah kenapa sakit sangat rasanya. Pedih sangat jiwa ini. Setelah beberapa bulan berlalu, sakit itu benar-benar mencengkam hati ini. Puas aku usaha untuk melupakannya. Tapi masih sakit. Aku berusaha hilangkan rasa sakit dan duka di dada ini. Mungkin kifarah Tuhan mahu menduga aku.

kadang-kadang aku rasa ahu tinggalkan bumi Melaka ini buat selama-lamanya. Aku rasa mahu pergi jauh kerna aku anggap ini salah satu cara aku hilangkan rasa kacewa ini tapi tetap sakit itu akan menghantui hidupku..

Kadang-kadang rasa menyesal pernah bercinta. Sebab apa? Sebab akhirnya cinta takkan pernah kesampaian. Akhirnya kekecewaan yang kita alami. Tapi lumrah dan fitrah manusia ingin mencintai dan dicintai dan aku mengaku itu. Tak boleh nak nafikan, semua orang mahu merasa cinta. Ya apa itu cinta, bagaimana cinta boleh merubah semuanya. Kuasa cinta yang amat kuat sampai kita lupa bila cinta berakhir, bila cinta putus di tengah jalan, bahana kecewa lagi parah.

Past is Past. Aku tak salahkan sesiapa. Aku terima ini kehendakNya. Mungkin kita masih mentah lagi untuk memahami makna cinta sebenar. Kadang-kadang malas aku nak fikirkan hal ini Tapi tetap jugak aku terfikirkan hal ini....

Perempuan, lembut sangat jiwanya kan?

Herm......

Tak mengapalah, dari perpisahan ini banyak benda aku belajar. Banyak..sangat-sangat banyak.. Tap Alhamdulillah, semuanya membawa akud ekat pada Penciptaku, Allah yang Maha Esa, Kerna hatiku ini terubat bila aku dekat di sampingNya.. Kerna Dia yang bagi sakit ini dan Dialah juga yang menyembuhkan sakit ini.


No comments:

Post a Comment